АНАЛІЗ ВПЛИВУ РЕГУЛЯТОРГО АКТА
- проекту рішення виконавчого комітету Орлицької
сільської ради
"Про заборону продажу алкогольних напоїв
після 21 години в селі Орлик"
1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачено
розв’язати шляхом державного регулювання.
Відповідно до ст. 30 Закону України "Про місцеве
самоврядування в Україні" до делегованих повноважень виконавчих органів
місцевого самоврядування належить встановлення зручних для населення режимів
роботи за погодженням з власниками розташованих на відповідній території
підприємств та організацій сфери послуг незалежно від форм власності.
На території села
Орлик станом на 01.01.2011 р. розміщено більше 7 закладів торгівлі та сфери послуг.
До сільської
ради надходять
звернення від мешканців села про порушення громадського порядку від роботи розважальних закладів,
закладів торгівлі та ресторанного господарства. У 7 закладах торгівлі с. Орлик здійснюється продаж
алкогольних напоїв. За даними Кобеляцького РВ ГУМВС України в Полтавській області,
більшість злочинів та адміністративних правопорушень вчиняються особами у стані
алкогольного сп’яніння.
Порядок реалізації алкогольних напоїв в Україні регламентується Законами
України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження
споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв". З метою
впровадження державної політики щодо попередження вживання серед дорослого
населення, підлітків і молоді алкогольних напоїв назріла нагальна
необхідність нормативного врегулювання цього питання.
За своїми ознаками цей проект рішення сільської ради належить до регуляторних актів, оскільки регулює адміністративні та
господарські відносини між суб’єктами господарювання, територіальною громадою села Орлик та сільською радою.
З метою дотримання принципів державної регуляторної політики у сфері
господарської діяльності проект рішення сільської ради розроблено апаратом сільської
ради для проведення процедури оприлюднення та
обговорення.
2. Цілі державного регулювання.
2.1. Збереження тиші на території села
Орлик у вечірній та нічний час, дотримання закладами
торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг правил акустичного режиму
та громадського правопорядку.
2.3. Обмеження продажу алкогольних напоїв в нічний час, зниження їх
споживання та попередження правопорушень, пов’язаних із зловживанням
алкоголю.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятих
альтернативних способів досягнення встановлених цілей з
аргументацією переваг обраного способу.
Відповідно до вимог законів
України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового,
коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та
"Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження
споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв" встановлено місця,
де обмежено роздрібну торгівлю цими товарами. Однак, враховуючи звернення
мешканців села та правоохоронних органів, сільська рада має передбачити досягнення балансу інтересів підприємництва та
населення у сфері профілактики та протидії проявам пияцтва і алкоголізму на
території села, усунення порушень громадського правопорядку у нічний час доби.
4. Механізм реалізації мети.
Проект регуляторного акту – рішення виконавчого комітету Орлицької сільської ради "Про заборону
продажу алкогольних напоїв після 21 години в селі Орлик" – буде
оприлюднений з метою одержання зауважень і пропозицій громадськості.
5. Можливості досягнення цілей, визначених у розділі 2
цього Аналізу, у разі прийняття міською радою позитивного рішення, є
цілком реальними та обґрунтованими.
6. Очікувані результати прийняття акта.
Для населення села Орлик:
-зменшення негативного впливу алкоголю, покращення
здоров’я, зменшення кількості випадків насильства в сім’ї, скоєних в стані
алкогольного сп’яніння.
Для
сільської ради:
-забезпечення дотримання громадського правопорядку,
зменшення кількості право-порушень, скоєних в стані алкогольного сп’яніння.
-зменшення скарг від мешканців села щодо порушення правил дотримання тиші в
громадських місцях.
Для суб’єктів господарювання:
-сприятиме підвищенню культури обслуговуванню
покупців.
7. Термін дії регуляторного акта.
При змінах у чинному законодавстві, які можуть
впливати на дію запропонованого регуляторного акта, до нього будуть вноситись
відповідні зміни та доповнення.
Термін дії запропонованого проекту регуляторного акта
необмежений.
8. Визначення показників результативності
регуляторного акта.
Показниками результативності запропонованого проекту
рішення сільської ради є:
- кількість адміністративних правопорушень за
порушення вимог ст. 178 КУпАП (розпивання спиртних напоїв в громадських місцях
і поява в громадських місцях у п’яному вигляді), ст. 173 КУпАП (дрібне
хуліганство) та ст. 173-2 КУпАП (насильства в сім’ї, яке вчиняється в стані
алкогольного сп’яніння);
- дотримання громадського порядку, зменшення скарг
і нарікань мешканців села на роботу об’єктів торгівлі, ресторанного господарства та сфери послуг;
- кількість осіб, що є хронічними алкоголіками.
9. Відстеження результативності регуляторного
акта.
Повторне відстеження результативності регуляторного
акта проводиться через рік на офіційному
веб-сайті сільської ради.
Періодичне відстеження результативності регуляторного
акта буде здійснюватися один раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення
повторного відстеження.
Пропозиції та зауваження до проекту рішення сільської ради і аналізу впливу регуляторного акта приймаються протягом 30 днів від
дня їх опублікування на офіційному
веб-сайті сільської ради виконавчим комітетом Орлицької сільської ради за адресою: село Орлик, вул. Леніна,35 , телефон 9-76-18
Секретар Орлицької сільської ради Г.Б.Дудка
|