АНАЛІЗ ВПЛИВУ РЕГУЛЯТОРГО АКТА
-"Правила благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші в селі Орлик"
1.Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується
розв’язати шляхом державного регулювання.
Статтею 26 Закону України "Про місцеве самоврядування
в Україні" встановлено, що виключно на
засіданнях сесії сільської ради вирішуються
питання встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою
території села, забезпечення в ньому чистоти та порядку, за порушення яких передбачена
адміністративна відповідальність.
В цілому питання щодо прийняття нових Правил
благоустрою, забезпечення чистоти, порядку і дотримання тиші в селі Орлик є вкрай актуальним як
для жителів селі, суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність на території села, так і для сільскої ради.
Цим регуляторним актом пропонується розв’язати ряд
проблем, серед яких:
-відсутність чітко встановлених відокремлених прав та
обов’язків фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, юридичних осіб у сфері благоустрою
села Орлик;
-недостатність встановлених заходів, необхідних для
забезпечення чистоти та порядку у селі, а саме щодо санітарного очищення території села та особливостей утримання території села у зимовий період;
-відсутність у юридичних та фізичних осіб договорів на
вивезення твердих побутових відходів, що як наслідок призводить до складування
відходів у непризначених місцях;
-недосконалість існуючого порядку встановлення
сміттєзбірників, збирання сміття та відходів у громадських місцях, розміщення
будівельних матеріалів, будівельних сміття та відходів, що спричиняє появу
стихійних сміттєзвалищ на вулицях села, прибудинкових територіях, територіях житлової та громадської забудови,
зелених зонах.
Вказані проблеми негативним чином впливають на
мешканців села, тому як перешкоджають забезпеченню сприятливого для життєдіяльності
людини середовища, належний санітарний стан, збереження об’єктів та елементів
благоустрою, а також і на суб’єктів господарювання, оскільки ці проблеми прямо
чи опосередковано можуть впливати на ефективність здійснення ними господарської
діяльності.
Дані проблеми не можуть бути вирішенні шляхом
застосування ринкових механізмів, тому як стосуються соціально важливих питань
з приводу погіршення санітарно-епідеміологічного стану сільських територій та питання
безпеки мешканців села, які потребують саме державного регулювання.
Регуляторним актом пропонується встановити правила,
які будуть загальнообов'язкові для виконання на території села всіма органами державної влади, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно
від форм власності та підпорядкування, громадянами, у тому числі іноземцями та
особами без громадянства, за порушення яких передбачена відповідальність згідно
норм чинного законодавства.
Слід зазначити, що регуляторний акт містить
конкретизовані вимоги щодо благоустрою міста та утримання об’єктів та елементів
благоустрою, додержання тиші.
2.Визначення цілей регулювання.
Цілями запропонованого регулювання є:
-виконання вимог чинного законодавства України у сфері
благоустрою;
-встановлення прав та обов’язків для всіх учасників
правовідносин у сфері благоустрою;
-створення умов щодо захисту, відновлення та
дотримання сприятливого для життєдіяльності людини середовища;
-покращення санітарного стану села;
-врегулювання відносин щодо збирання сміття та
дотримання чистоти і порядку на території села;
-раціональне використання, належне утримання й охорона
зелених насаджень та інших об’єктів та елементів благоустрою тощо.
3.Визначення та оцінка усіх прийнятних
альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг
обраного способу.
В якості альтернативи запропонованого регулювання може
розглядатися варіант вирішення проблеми шляхом залишення існуючого становища
без змін. Однак вказаний спосіб не може бути прийнятним, оскільки, по-перше, як
свідчить практика, такий спосіб не забезпечує необхідного ставлення мешканців села та суб’єктів господарювання до питань з
благоустрою села, забезпечення в ньому чистоти та порядку, а, по-друге, не врегульовує тих
питань стосовно благоустрою. До того ж, діючі рішення благоустрою не в повній мірі відповідають вимогам Закону України "Про благоустрій
населених пунктів", який набрав чинності в 2006 році.
Як альтернативний спосіб можна розглядати і відміну існуючого регулювання та
здійснення заходів з благоустрою території села, контролю за станом об’єктів та елементів
благоустрою, санітарним станом села на підставі спеціальних (профільних) нормативно-правових та підзаконних
актів, місцевих нормативних актів, санітарних норм та Кодексу України про
адміністративні правопорушення. Проте за допомогою такого способу регулювання
не вбачається можливим охопити всі існуючі проблеми, що спричинить залишення
ряду невирішених питань у сфері благоустрою села Орлик. До того ж, статтею 34
Закону України "Про благоустрій населених пунктів" встановлений
обов’язок для органів місцевого самоврядування сіл, селищ, міст щодо розробки
та затвердження правил благоустрою відповідного населеного пункту, тому не прийняття
таких Правил є свідомим порушенням вимог чинного законодавства.
Таким чином, прийняття запропонованого регуляторного
акта є найбільш прийнятним способом досягнення поставлених цілей.
4. Механізми та заходи, які забезпечать
розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного
акта.
Для розв'язання проблем, визначених в розділі 1 цього
Аналізу, пропонується застосувати наступні механізми та заходи.
За загальним положенням, встановленим Законом України
"Про благоустрій населених пунктів", об’єкти благоустрою міста
використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення
сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального
використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою села, та інших вимог, передбачених
законодавством України.
Утримання в належному стані та своєчасний ремонт об’єкта
благоустрою здійснює його балансоутримувач власними силами або з залученням на
конкурсних засадах інших підприємств, установ, організації. Порядок розподілу
обов’язків між підприємствами, установами та організаціями і громадянами щодо
організації робіт по утриманню належних їм, закріплених та прилеглих територій
у належному санітарно-технічному стані базується на тому, що кожна особа
зобов’язана утримувати у належному стані територію, право користування якої їй
надано законом або правочином (договором). Утримання може здійснюватися також і
спільно на підставі відповідного договору.
Регуляторним актом пропонується встановити:
-вимоги щодо організації прибирання території села;
-порядок здійснення дорожніх та інших земляних робіт,
благоустрою території;
-вимоги щодо утримання та охорони зелених насаджень;
-вимоги щодо утримання пляжу, режим використання водоохоронних зон;
-вимоги щодо розміщення зовнішньої реклами;
-вимоги щодо ремонту й утримання житлових,
культурно-побутових та громадських будинків і споруд;
-вимоги щодо додержання тиші в громадських місцях.
|